:::: MENU ::::
  • Suitable for all screen sizes

  • Easy to Customize

  • Customizable fonts.

Jumaat, 31 Januari 2014

Kali ini saya akan menceritakan tentang Scuba Diving yang pada mulanya cuma minat dan akhirnya bertukar menjadi kerjaya saya. Kali ini kita bercerita tentang penggunaan perkataan yang betul untuk peralatan peralatan Scuba Diving.

Apa itu Scuba?  SCUBA itu sendiri bermaksud  " Self Contained Underwater Breathing Apparatus " dan kalau di alih ke bahasa melayu pula jadi nya SKUBA dan saya tak pasti apa maksudnya.

Mask
Gambar diatas ada lah contoh salah satu jenama mask dan di gunakan untuk Scuba Diving dan bukan nya **sila rujuk gambar di bawah

Goggles 
Goggles pula di gunakan untuk berenang dan google pula untuk search engine :)

Fins atau Flippers
dan bukannya **sila rujuk gambar di bawah ini

Kaki Itik 
tetapi perkataan kaki itik ini telah digunakan sejak dari zaman dahulu kala lagi, kita cuba ubah ya!

Scuba Tank
isinya adalah udara yang telah di mampatkan, dan bukan nya **rujuk gambar dibawah

Tong Gas
isinya pula adalah Gas Petroleum Cecair (Campuran Propana dan Butana) >99%

BC, BCD atau Buoyancy Compensator 
dan bukan nya **sila rujuk gambar dibawah

Jaket / Jacket.
Tetapi BC, BCD  atau Buyancy Compensator ini juga terdapat jenis "Jacket Type".

Wetsuit
 terdapat beberapa jenis ketebalan mengikut kesesuian suhu air.
Kita juga boleh munggunakan Rash Guard seperti gambar di bawah

Rash Guard
dan bukan nya **seperti gambar di bawah 

Baju 


Regulator 
Alat yang di sambungkan ke Scuba Tank untuk kita bernafas melalui mulut.

Snorkel 
Di letakan disebelah kiri muka kita dan digunakan ketika kita di permukaan air.

Saya akan bercerita tentang Scuba Diving dari masa ke semasa dan berselang seli dengan pengalaman saya dan sahabat saya ber travel dan ber diving di dalam dan luar negeri. 









0 comments:

Catat Ulasan

A call-to-action text Contact us