:::: MENU ::::
  • Suitable for all screen sizes

  • Easy to Customize

  • Customizable fonts.

Khamis, 25 Februari 2016

Saat yang paling best adalah ketika nampak ketibaan nya dari jauh.

Setiap tahun bulan August sehingga October adalah bulan yang di tunggu oleh pengemar scuba diver yang masih mencari dan yang merindui untuk bertemu dengan Whale Shark.

Pada tahun 2015 pula Whale Shark mula kerap menampakan dirinya pada bulan September dan October.



Bila dapat berjumpa Whale Shark merupakan satu kepuasan kepada para diver. Ada antara diver yang telah diving lebih dari 15 tahun pun masih tidak dapat berjumpa dengan makhluk yang besar dan lemah lembut ini. Ada juga yang melakukan solat syukur setelah bejumpa dengan makhluk besar bermata kecil ini. Ada juga yang berjumpa dengan 3 ekor Whale Shark beruntung betul mereka itu.


Alhamdulillah tahun ini juga saya dapat menghabiskan satu dive lebih kurang 45 minit bersama Whale Shark ini, puas rasanya bila berenang dan bersama sama dengan dia selama 45 minit,

face to face with gentle giant

Ini adalah antara keunikan Pulau Tenggol, InsyaAllah Whale Shark akan menunjukan dirinya setiap tahun selain daripada Nudibrancs yang bermacam macam jenis.

Setelah puas bermain dengan kami selama 45 minit, akhirnya tiba masa untuk  dia meneruskan perjalanan. Sehingga kita bertemu kembali.


Tahun 2016 telah tiba dan dive season akan dibuka dalam beberapa hari saja lagi. Seperti biasa saya salah seorang yang masih dive di Tenggol tanpa jemu untuk terus menerokai dasar laut, menikmati keindahanya.

Kalaulah hujung minggu ini saya bertemu dengan Whale Shark maksudnya sepanjang tahun lah semua resort pasti akan penuh dengan pelanggan :)

0 comments:

Catat Ulasan

A call-to-action text Contact us